31. januar 2013

Hyldest til orlov - NYDER det

Som overskriften siger så NYDER jeg bare SÅ meget at gå på barsel denne gang. Da jeg for 2 år siden gik hjemme på barsel med Mille syntes jeg tiden var lidt lang...Ja faktisk syntes jeg det var lidt kedeligt. Men ikke denne gang. Ihh hvor jeg nyder at have tid til at hygge ekstra meget med min familie, have tid til lidt kreativiteter og andre hyggelige ting.

Tiden flyver afsted - Frida blev i går 3 uger. Vi havde besøg af Susanne Sundhedsplejerske  Hun var meget meget tilfreds med Frida - som hun kaldte en præmie-baby. Har taget 500 g på i vægt og vokset 3 cm på 2 uger. SÅ flot. Ja og Maren Malkeko her fik skam også ros for at jeg havde holdt ud og fået gang i amningen trods de mange problemer og tudeture det har givet. 


 I går eftermiddags havde vi besøg af Anita og Emil -det var rigtig hyggeligt. Mille og Emil hygger max når de leger sammen, selvom de har lidt et had/kærlighedsforhold som om de var søskende. Men alt i alt er de bare rigtig glade for hinanden og kommer godt ud af det sammen. 




I dag har Frida og jeg været på vores første tur inde til byen med barnevognen. Frosten er jo pt blevet erstattet af ++++ grader så nu kan Frida komme lidt mere med ud - SUPER dejligt. Hun klarede det rigtig godt og jeg fik ordnet en masse småting bla. lægebesøg, hente linser, købe gave til Emils 2 års fødselsdag og fik klippet pandehår. Alt imens Frida sov fredeligt.
I byen fik jeg også købt en fin fin lysestage (den gule) som jeg har set i Go´morgen DK flere gange og som jeg bare har forelsket mig i...nu har jeg den stående på spisebordet...købte kun en (i dag) men det er rigtig fin syntes jeg....




Ellers har Mille og jeg været i Kvickly i eftermiddag - dejligt at have min store pige med alene og hun var rigtig rar at have med.
I morgen får vi besøg af Christina som også går hjemme på barsel, men som stadig har babyen i maven :-D. Og i morgen eftermiddag kommer Line, Søren og Viktor på barselsvisit. Så alt i alt udsigt til en SKØN fredag.



2 kommentarer:

  1. Dejligt at du nyder det og at det hele bare går så godt! Glæder mig til at vi skal ses igen ❤ kram fra mig

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige piger du har Jane!! Og hvor er det dejligt at du nyder tiden på barsel endnu mere denne gang. Jeg kan sagtens sætte mig ind i det du skriver om første barsel, jeg havde det lidt på samme måde og er da glad for at høre, at det kan være anderledes næste gang :)
    Skønt at høre at amningen kører bedre - det er SÅ sejt at du har kæmpet for det. Jeg ved i den grad hvilke tudeture du må have været igennem og føler med dig!
    God weekend til jer :)

    SvarSlet