18. januar 2013

Nyt fra familien på 4:-)

Den 9/1-13 kom blev vi beriget med endnu en vidunderlig smuk datter. Meget tæt på terminsdatoen som var 8/1... Lille Frida blev født kl 01.35 natten til onsdag i sidste uge. Vildt at hun allerede er 9 dage gammel...kan slet ikke forestille mig vores liv uden hende....

Lige forløbet i korte træk....
Tirsdagen forløb stille og rolig. Jeg var i Thy hos min far hvor han skulle se på en af vores biler. Jeg havde meget ondt i lænden men tænkte ikke nærmere over det. På hjemturen fik jeg handlet ind til dansk bøf og fik hentet Mille i vs. Over eftermiddagsmaden foreslog Martin at vi kunne lave mad og køre ind til Julie, Klaus og Conrad med det. Det gjorde vi...det var super hyggeligt. Kl ca 19 kørte vi hjem, Mille skulle hjem i seng. Jeg kunne godt mærke at jeg fik mere og mere ondt. Og kl ca 19.45 begyndte veerne virkelige at tage til...jeg tænkte dog konstant at det jo ville blive en lang lang proces og at dette bare var starten. Vi fik ordnet nogen småting inden vi lagde os på sofaen..jeg kunne ikk rigtig slappe af. Havde kraftige veer. Ca kl.21.40 gik vi i seng for at få lidt søvn...spændte på hvad natten ville byde på. Veerne tog til og kl 22.45 ringede vi efter min mor som skulle passe Mille. Lige efter Martin har talt med hende gik vandet og så viste vi at fødslen jo var i gang. Da min mor kom ringede vi til jordemor Lotte som vi aftale med at vi skulle komme ind til et tjek. Vi pakkede bilen og kørte. Vi ankom til sygehuset 00.15. Ind til undersøgelse og hurtigt blev det konstateret at jeg var i aktiv fødsel...over på fødestuen og wup wup så gik det stærkt...kl 01.35 kom vores smukke datter til verden. Det var den vildeste oplevelse. Hun var så yndig, fin og færdig og med masser af sort hår. Hun vejede 3200 g og var 51 cm lang....helt igennem perfekt.
Efter undersøgelsen kørte de søde damer en seng ind til Martin som ret hurtigt faldt i søvn...det var han vel undt for hold da op hvor var han en uvurderlig støtte under fødslen. Jeg kunne ikke rigtig falde til ro og lå bare og kikke (og tudede) på vores vidunderlige lille datter...
Kl. 10 kørte vi hjem - her ventede Mille og bedste. Mille var ellevild med hendes lillesøster...
Det føltes så rigtig at være hjemme igen...selvom det er hurtigt efter en fødsel.
Så sådan bliver en familie på 3 til en familie på 4 på under et halvt døgn.

De sidste 9 dage er så gået med lidt besøg. Vores familie og venner har været søde til at skrive/ ringe inden deres besøg. Det er dejligt det giver os mulighed for at planlægge besøgene bedre så vi ind imellem giver Mille nogen stille dage uden besøg. Mille klarer hendes nye rolle virkelig godt. Hun er rigtig glad for baby - at sige Frida går ikke helt godt endnu. Mille var meget stolt over at have lillesøster med til fremvisning i vuggestuen. De andre børn skulle bare ikke komme for tæt på og de skulle slet ikke røre ved lillesøster. Rart med en beskyttende storesøster.
Frida er indtil videre nem - vi er ved at lære hinanden at kende. Jeg har haft en del problemer med amningen og har været tæt på at give op men forsøger stadig. Efter besøget af sundhedsplejesken i onsdags har Frida fået klippet tungebåndet så det håber vi kan hjælpe lidt.
Frida tager fint på - hun vejede 3200 g ved fødslen, 2980 g sidste fredag og i onsdags 3250 g. Så det er rigtig flot.

Ja det var så et lille pip herfra..ligger lige et par billeder ind fra de seneste dage.

Kan ikke sige det nok...Det er SÅ stort at være blevet mor igen...jeg er verdens lykkeligste pige/ kvinde og mor....

God weekend til jer derude.



1 kommentar:

  1. Åh så dejligt!!!
    Glæder mig til vi ses søndag <3
    Du er nemlig heldig og dejlig Quinde!!!
    Knus Julie og en hilsen fra Cøjer

    SvarSlet