24. september 2012

Efterår - ikk så skidt at det ikke er godt for noget.....

Manden min sagde i dag at det altså var længe siden at jeg havde lavet indlæg på bloggen - undres over han savner det for han ved vel hvad jeg går og pulser med i dagligedagen...

De sidste dage er det for alvor blevet efterår - normalt syntes jeg det godt kan være lidt trist, men i år har en en ro og en rar fornemmelse i maven over vejrets skiften. 

Faktisk er der en del fordele:

- Ingen dårlig samvittighed over at have glemt at vande drivhuset
-Indendørs hygge med familien - lege på værelset, varm cacao mv
- Skal snart gøre haven vinterklar - klippe ned er lige mig
- Hygge ved symaskinen
- Masser af stearinlys inden dørs
- At blive gennemblæst når man går en tur
- Gummistøvler
- Varm te og gang i strikketøjet

Ja der er sikkert mange mange flere......

Noget som gør efterårsfornemmelsen ekstra behageligt er skøn musik - 2012 har været året hvor jeg foralvor har fået ørerne op for musikkeren Mads Langer. En af vores kammerater sang "Fact Fiction" i kirken til vores bedste venners bryllup + at Mads har deltaget i "Toppen af Poppen" - syntes ham har lavet nogen geniale versioner af gamle sange....



Lyt evt til:


Jeg har gennem lang tid haft et hængeparti (ja faktisk en ud af rigtig mange) med 2 af vores vægge som tænger til en overhaling og en opfriskning. Det er væggen i alrummet bag loungen og så væggen over Milles reol i hendes værelse. 
Hvad der skal ske i alrummet er endnu lidt uvist men til Milles væg fandt jeg i dag en af Martins gamle børnebøger  - En Rasmus Klump bog hvor der er nogen fine tegninger som jeg vil prøve at kopiere og sætte i rammer på en eller anden måde. Billederne sammen med nogen andre effekter håber jeg kommer til at give et godt resultat. 
Forsættelse følger.........




Ugen byder ellers på besøg af Milles Farmor og Farfar i morgen og torsdag skal jeg til 2. lægeundersøgelse (håber på mirakler)
og torsdag aften skal jeg mødes med Milles mødre gruppe....
Det glæder jeg mig meget til det er de skønneste piger som jeg ser alt for lidt til. Så det skal blive hyggeligt.

Så hej med efterårs rusk og regn herfra........
- og husk det er ikke så skidt at det ikk er godt for noget........

1 kommentar:

  1. Er helt enig i Mads Langer 'dillen' - Han er super god!!!!
    Det er rigtig fint med de gamle billeder til væggen !!
    Efterår - ja - man skal lige vænne sig til det, men det er nu hyggeligt som du skriver: med sterinlys, varm te og indendørs hyggeligheder!!!!
    Fortsat god uge søde :-)

    SvarSlet