14. november 2012

Åhh ja 1. dag på barsel :-D


SÅ kom dagen...har jo varmet op med 2 omsorgsdage- mandag og tirsdag men i dag - 14/11 var min første rigtige dag på barsel. Og ihh hvor har jeg nydt det. 
Mille vågnede som normalt ca 5.40 - frisk og oplagt til en ny dag. Dejlige pige. Så efter en gang morgenhygge med boglæsning (som vi jo egentlig gør hver morgen - barsel eller ej) blev hun afleveret i vs til havregrød. Det er med en blandet fornemmelse at jeg afleverer hende selvom jeg "bare" går hjemme...Men er overbevist om at hun har det bedst med at komme tidligt at afsted og så blive hentet kl 14 eller 15. 
Så det er planen indtil videre. 
Hjemme igen blev der lavet te og frugt og så installerede jeg mig med benene i sofaen med hækle-tøj, bog og morgen tv. Se DET er barsel:-D



Ellers er dagen gået med et par små krea projekter - en flagranke, en suttesnor og et (meget hurtigt) etui til Milles nye farveblyanter (Hun er blevet rigtig hooked på at tegne - SÅ hyggeligt).




I den kommende weekend skal vi i sommerhus med en flok venner og lørdag aften skal vi holde julefrokost hvor vi skal levere rødspætter. Så efter kyndig vejledning fra min private fiskedame Anita gik turen til fiskemanden efter 30 fileter som blev paneret og stegt og derefter installeret i fryseren til vi skal afsted.

I dag er det faktisk netop 2 år siden vi overtog huset - vildt at tiden sådan er fløjet afsted. Husker det som i går da vi gik i gang med at rive ned og lave om.
Faktisk sker her stadig noget - Martin har gennem de 2 år vi har haft huset talt om at få sat et ovenlys vindue i ude i alrummet...Og det blev så en realitet i weekenden - hvor Mille og jeg var sendt på ferie i Thy. Jeg har haft svært ved at forestille mig hvor meget lys det ville give - men HOLD NU OP hvor er det bare blevet fedt. Det er svært at se på billedet men forskellen er virkelig markant. Der mangler lige nogen enkelte lister osv...men det kommer nok.



Forresten så har vi nu bestemt os for at holde vores første jul....I år skal det være!! Det glæder jeg mig meget til. Vi har inviteret Martins forældre, mine forældre og Martins 2 små brødre. Det bliver helt sikkert super. Hvor mange vi bliver er endnu uvist men dejligt det bliver det.

I morgen venter endnu en barselsdag - som starter med en tur til scanning i Herning. Det bliver spændende om den lille baby-spilop er som den skal være. Hvis den er ok i størrelse osv så er det sidste gang vi ser den inden den kommer ud til os til januar. Så det bliver rigtig spændene. Jeg er faktisk ret så spændt på den scanning....Håber det bedste.

Nå sikke da en lang smørre.....Tak fordi du læste med.......

// Spiloppernes Mutti aka Jane aka hende den runde på barsel.......


Ingen kommentarer:

Send en kommentar