3. december 2012

Barselsbesøg, snevejr og 1.søndag i advent

Ja så er december godt i gang og hvor er det hyggeligt at gå hjemme på barsel - det nyder vi vist alle 3. Den forgangne weekend har vi ikke haft nogen planer og det har bare været rigtig dejligt. Lørdag fik Mille og jeg købt en lille julegave til Martin og så fik vi bagt lidt pebernødder og kage-figurer. Det var rigtig hyggeligt. Mille elsker og bage og hendes motto er helt sikkert: Rigeligt mel....


Den lille dame er ellers inden i en periode hvor hun er meget meget hissig og meget meget let i tænding. Det kan godt være lidt frusetrede men ellers er hun jo alt i alt bare en vidunderligt lille dame. Som Martin sagde i går, så er det "rart" at Mille nu er hissig og at det ikke først starter når "Muffe" kommer til verden - så ville vi tro det var familieforøgelsen som var årsagen.

Mille vågnede tidligt søndag morgen 4.30 - forsøgte at få hende til at sove imellem os - men uden held så det var bare op og i gang - så får man noget ud af dagen. Så vi fik gang i kalenderlys og adventsodekrorationen - og Mille og Martin fik deres adventsgaver....Ihh så hyggeligt.


Vi havde aftalt at skulle besøge Julie, Klaus og deres lille nye Conrad kl 9.30. Vi havde lavet brunch til dem. Vi havde et par hyggelig timer og de lader til rigtig at nyde deres nye roller. Og den lille Conrad er bare SÅ sød. Og Mille er vild med lille "Cøjer baby"...Lyder sødt når hun siger det. I barselgave havde jeg været lidt i krea-værkstedet. Viste at Julie gerne ville have et strikket barnevognstæppe magen til den jeg for 2 år siden lavede inden vi fik Mille - se opskriften her . Der udover havde jeg lavet en sanse-firkant og en lille pusletaske. Så sammen med det, en Rasmus Klump bog og et Holstebro/Struer Dagblad fra den dag Conrad blev født, udgjorde barselsgaven til de skønneste venner.



Søndag var vi også ude i haven og lege med sne og fodre fuglene som er glade for deres foderplads. Og sidst på eftermiddagen var vi nede i Mejrup C for at være med til at tænde byens juletræ. Det var rigtig hyggeligt.



Dagen i dag, mandag har været lidt streng mht mit gamle korpus - har haft mange plukveer og smerter i understellet og i mit haleben. Men det er til at se en ende på det....har 5 uger igen i morgen - det er VILDT at tænke på. Der er mange tanker i mit hoved omkring det....pyha det fylder - frygt, glæde, spænding, nervøsitet osv....

Nå nok for i dag - vil varme min elskede varmepude op og ligge mig under dynen.

Sweet dreams!!!


3 kommentarer:

  1. ❤ Det var bare den fedeste gave - hold nu op nogle fede ting!!! Er vi så glade for. Der var også julestjerne lavet af retrostof med i gaven - JUBIII :-)
    I hygger også bare total med bagning, kælk, pakker og aktiviteter ud af huset - det er I gode til!!
    Øv med dine graviditetsgener - under dig at der ikke er længe til at den lille kommer !!! ❤

    SvarSlet
  2. Hej Julie
    TAK for kommentar :-D Sikke et overskud du har.
    Godt I kunne bruge gaven.
    Ja det er hyggeligt. Og Mille vil gerne have pixi pakkerne - Mille: "mer pak" - Mor: "Nej Mille - kun en pakke om dagen - ligesom med vitaminpiller"....Uha godt jeg ikke er pædagog:-D.
    Ja det er øv - men du kender det jo.

    Stort knus

    SvarSlet
  3. Din blog er altså bare så hyggelig :)

    SvarSlet