21. februar 2013

Den daglige udfordring/opgave: AFTENSMAD

Mon ikke der er andre end mig som kæmper med ideer til aftensmaden....Herhjemme kører vi rundt med de samme ca 10-12 retter til hverdagsmad...og nøj hvor det keder mig.
Før min barsel havde jeg planer om at jeg til en aften i hver uge skulle finde en ny opskrift som skulle afprøves. Det er ikke mange uger hvor det er sket men NU skal det være...og i dag blev det til et eksperiment med en wok ret. Jeg har faktisk aldrig prøvet at lavet wokmad før men har ofte haft lyst til det.

Jeg lavede en Google søgning "børnevenlig wokret"...og denne dukkede op:

Lynstegte nudler med seam
4 personer

Ingredienser:

2 tsk rødvinseddike
2 spsk soja
2 spsk ketchup
4 spsk appelsinjuice
2 tsk flydende honning
2 tsk marizena
2 spsk raspolie (jeg plejer dog at bruge seamolie!)

200 g kylling i strimler
4 forårsløg i tynde skiver
100 g friske minimajs, flækkede
2 gulerødder i tynde stave
1 rød peberfrugt i i små tern
1 courgette i små tern

200 g nudler

4 tsk sesamfrø

To do:

Rør eddike, soja, ketchup, appelsinjuice og honning sammen i en skål, tilsæt marizena og rør det godt ud.

Opvarm olien i en stor slip let-pande eller wok, og lynsteg kyllingestrimlerne i 3-4 minuter. Tilsæt grøntsagerne, og steg videre under omrøring i 4-5 minuter.

Tilsæt marizenablandningen, og bring det i kog under konstant omrøring, skru derefter ned for blusset, og lad det simre i et minuts tid, til saucen er tyknet.

Tilbered i mellemtiden nudlerne efter anvisningen på pakken, lad dem dryppe godt af, og kom dem på panden/wok'en sammen med sesamfrøene. Rør det hele godt sammen, og server retten.

Vil sige at duften skræmte mig...men umm hvor smagte det dejligt. Martin sagde også umm...med Mille var det så som så...men hun spiser normaltvis ikke ret meget aftensmad...

Så nu skal jeg bare på udkik efter en ide til næste uges test-ret....er der nogen forslag?

///J.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar