18. april 2013

Besøg hos olde-farmor

I aften har Frida og jeg været oppe og besøge min Farmor- pigernes Oldemor. Hun havde inviteret alle hendes børnebørn uden mænd/koner/kærester og børn - Frida var med på "billetten" da jeg jo stadig ammer. Vi er 8 børnebørn 3 drenge og 5 piger. Min farmor er 89 og rigtig frisk - lidt forvirrende i hendes tale ind imellem men ellers er hun tip top. Vi mistede Farfar i sommers i en alder af 88 år - han er savnet, men vi mindes ham med glæde og smil. Farmor bor stadig i  deres lille rækkehus,  og hun havde dækket fint op med blomster, lys og servietter på bordet og havde selv lavet dejlig mad. Tarteletter, lun postej med bacon og champion, pålæg, æg og rejer. Og sluttelig kaffe/te med æblekage til. 

Det var en rigtig hyggelig aften og vi fik grinet en masse - og selvom Farmor nok ikke fulgte med i alt hvad der blev sagt er jeg sikker på at hun nød at vi var der alle sammen - det må da også være meget  livsbekræftende at sidder der for bordenden og kikke på sit "afkom" og vide at de hver især er i fuld gang med deres liv, med familie, med børn....det hele går jo i ring.

Et billede med min farmor og Martins morfar
fra Fridas barnedåb i marts 13.


1 kommentar:

  1. Hvor er "synes godt om" knappen, den kunne jeg godt have brugt et par steder :)

    SvarSlet